Shella Gamda
Shella Gamda
Shella Gamda
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Shella Gamda

A7la Shellaaa

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ربنا يسطر عليا

كاتب الموضوعرسالة
maged
مشرف
مشرف
maged

ربنا يسطر عليا Empty
مُساهمةموضوع: ربنا يسطر عليا   ربنا يسطر عليا Icon_minitimeالخميس 21 فبراير 2008 - 10:57

النهارده جبتلكوا نكت جامده جداااااااااااااااااااااااااااااااااا ويارب ماتمسك واوعو حد يبلغ عنى.

كانوا بيمسكوا كل حمير الغابة ففي قرد لقي اسد بيجري
القرد : بتجري ليه يا اسد
الأسد : اصله بيحبسوا كل الحمير
القرد : وانت مالك انت اسد مش حمار
الاسد : حلني على ما يثبتوا اني اسد

طبعا النكتة على ايمن نور لما حبسوه
فقال لهم النكتة دي على قانون الطؤاري
على اساس انهم كانوا بيدورا على ايمن الظواهري
فاصحابه قالوا له وانت مالك قالهم حلني على ما يثبتوا اني ايمن نور مش الظواهري

احمد نظيف راح بعمل عمره
ومعاه بعض الوزراء
فجه احمد نظف ورجم الشيطان 6 جمرات بس
فوزير قال ناقص جمرة واحدة
نظيف قال سيب الشيطان ده الوقت هنحتاجه بعد كدا

جورج بوش اتصل ببرنامج ما يطلبه المستمعون وطلب اغنية بابا فين واهداها لعدى صدام حسين، قام الصحاف اتصل في نفس الحلقة وقال بناء على طلب السيد صدام ارسل لبوش اغنية يالى بتسال عليا ملكش دعوا بيا

فى حمار وحشى بيحرس كنز فالناس عملوا مسابقة اللى يجيب الكنز هياخذ نصه فراح واحد هندي وامريكى ويابانى الهندي دخل راح الحمار ناطحه مموته واليابانى نفس الكلام، جه الأمريكي دخل وخرج بعد نص ساعة شايل الكنز على كتفه وجارر الحمار فى ايده فالناس سالوه ازاى قدرت تجيب الكنز قاللهم ابدا انا قعدت مع الحمار كلمة منه على كلمة منى طلعنا قرايب.

مرة كان ماشي احمد نظيف والمساعدين فى احدي القري فوجد تمثال لزعيم كبير (التمثال لزعيم وهو واقف ) فلقي احمد نظيف التمثال بيكلمه وبيقوله مش المفروض تشوفولى حصان اقعد عليه
بدل الوقفة دي ، نظيف استغرب راح يجيب حسني فالتمثال قاله
انا مش قولتلك هات حصان جايب حماااار ليه

زعيم سياسي في بلد متخلف، اقترح عليه أحد الحاشية اقتراحاً فقال : لماذا لا نسعى الى ان تستعمرنا دولة كبرى مثل أمريكا فتقيم لنا المصانع والطرق والمطارات والمستشفيات ثم نطردهم فيما بعد ؟
فأجب الزعيم : وكيف نجعلهم يأتون لاستعمارنا ؟
فرد عليه : لدينا طائرتين نرسلهما في غارة على أمريكا فتغضب أمريكا وتأتي لاستعمارنا
فرد الزعيم : واذا تمكنت الطائرتين من هزيمة أمريكا .. ماذا نفعل

طلب من ونستون تشرشل عندما كان رئيساً للوزراء ابداء الرأي في موضوع متنازع عليه بين حزب العمال والمحافظين وعندما انتهى من كتابة الخطاب الذي سيلقيه امام مجلس النواب طلب من سكرتيره الخاص ان يبدي رايه في الخطاب وبعد ان قرأه قال له : الخطاب جميل جدا ياسيدي ولكني لم أفهم هل انت مع ام ضد المشروع
فأجاب تشرشل مبتسما وهذا هو المطلوب تماماً

في احدى الدول قام الرئيس بالقاء خطاب على الجمهور فوقف فرد من الشعب وقال له يا سيادة الرئيس عندي مشكلة، فقال له اتصل على الرقم المجاني

فيه رئيس دولة فقيرة زار أحد الدول الخليجية فاستقبله الأمير ورحب فيه وقال خذوه لقصر الضيافة، فقال الضيف الزائر لا أنا عاوز بدل سكن

مرة الرئيس مبارك و بوش و جاك شيراك كانوا راكبين طيارة ف بوش مد ايده من الطيارة و قال احنا فوق نيو يورك قالو له عرفت ازاي قالهم أنا ماسك تمثال الحرية و بعدين جاك شيراك مد ايده و قال احنا فوق فرنسا قالو له عرفت ازاي قالهم أنا ماسك برج ايفل و بعدين الرئيس مبارك مد ايده قال احنا فوق محطة مصر قالو له عرفت ازاي قالهم ............. الساعة اتسرقت

واحد صعيدى اتجند فى الجيش من هنا و قامت حرب من هن فخدوه يحارب فى وسط الحرب سأل اللى جنب انتا من دشنا فالراجل قاله ايه فقام الصعيدى قاله انتا من ديشنا فالراجل قاله لأ فقام الصعيدى قاله تبقى من ديش (جيش ) العدو طخ طخ طخ طيخ بووم طخ .

واحد سأل صاحبه ليه اليهود مناخيرهم كبيرة ؟ رد وقاله علشان الهواء مجاني

مرة واحد محشش اتصل على بيت قال محمد موجود قالوا الرقم غلط قالهم... طيب بتردوا ليه
ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin ربنا يسطر عليا Grin اوعوا حد يبلغ عنى

ربنا يسطر عليا Glitterfy135525T423D34
https://shellagamda.yoo7.com

ربنا يسطر عليا
صفحة 1 من اصل 1